ARCO Jaro 2001

*** Zajet si na Jaře do sluncem zalitého Arca a pořádně se rozlést,prohřát
si ztuhlé kosti,dát zapomenout na zimní trápení na umělé stěně a šáhnout si na pořádně prohřátý vápenec to je každoročně můj jarní sen.Letos jsem k tomu přišel jako slepý k houslím.Shoda náhod,rychlá domluva,není o čem přemýšlet
v pátek odjezd.
***

V pátek vyjíždíme asi o půl šesté večer ze Staré Vsi kde mě mí spolucestulezci nabrali při jejich cestě z Ostravy. Kromě malého zdržení objížďkou v Humpolci
a stávky na Dolním Dvořišti,kvůli které jsme museli jet až přes hraniční přechod Studánky, cesta proběhla hladce a rychle.Do Arca jsme dorazili kolem půl osmé ráno. Bylo ješte dost času než nastane ten pravý čas na lezení a tak jsem ukázal svým společníkům odpočívadlo v nedaleké vesnici Dro,které bylo naším minulým nočním útočištěm a jistě by i letos šlo zde strávit pár klidných nocí./V průběhu týdne však k této variantě nedošlo./Přesunuli jsme se do Massone,našeho dnešního působiště,slunce stále nebylo dosti vysoko takže spacák,karimama
a využít chvilky spánku k načerpání sil po vyčerpávající čtrnáctihodinové nočníjízdě autem.
# DEN PRVNÍ #
Sobota 28.4 2001
Moc jsme toho však nenaspali-provoz jako na Václaváku a věčné italské troubení mi nedává spát.Po krátké snídani vyrážíme do spodního sektoru rozlést se.Nezačal jsem zrovna nejlépe.Po třech lehčích cestách- jednu však nedávám vkuse,nemám vytrvalost,Míša útočí na těžší prásk za 6b+ já však nasazuji jen TR a ještě sedím co druhou expresku.Chuť si zpravuji na IL CULTU,které už znám
z minulých návštěv,Vašek ho nedotáhl až nahoru.Stáhnu si lano a na závěr konečně podávám nějaký výkon ./RP6b/ Tímto dnes končíme,na první den to stačí,nic se nesmí přehánět.
Jdeme se podívat po Arcu.Zjišťujeme cenu v ZOO kempu,je stále stejná což nás těší.Procházíme lezecké obchůdky,ale všude je spousta lidí a hlavně ciklistů,takže se nechceme tlačit-času bude ještě dost.Míša si i přesto stihla koupit nové kenda,
byly slevněné,ale bohužel jen v málých číslech.Zjišťujeme že tento víkend je tady bikefest,kempy jsou plné a místa kde se spí na černo jakbysmet.
Přejíždíme do Naga,kupujeme pití a nabíráme vodu.Vyjíždíme vysoko /7km/ nad Nágo.Je tu super flek,škoda jen že tak daleko.Voda teče jen kousek odtud,flek na spaní-dobrý,lavičky,křesla co víc si můžeme přát,snad jen trochu větší klid.Projíždí tudy hodně ciklistů,ale až skončí bikefest tak se to uklidní.Vaříme
a pak šupky dupky do hajan.
# DEN DRUHÝ #
Neděle 29.4 2001
Ráno jsem si trochu přispal,pravidlo že vstávám mezi prvními,ne že bych byl ranní ptáče,ale vetšinou všichi ostatní spí déle,se tentokráte nepotvrdilo.Ze stanu vylézám poslední a ejhle deset hodin.Počasí zatím nic moc-je pod mrakem.Než jsem zvládl higienu,složil stan a posnídal,počasí se ještě zhoršilo.I přes to se přesouváme na skály.Během přesunu se ještě stíhám oholit,průpovídky na vůni mé kolínské nekomentuji,prostě mi závidí že oni taky nevoní.PITRALON-TOŤ NEJLEPŠÍ REPELENT,S PITRALONEM DO PŘÍRODY,ODŽENE HAVĚT I OSTATNÍ ŽENY.
Dnes je na pořadu dne Nago.Leze se mi lépe než včera, začínám se rozlézat,
vytrvalost však ještě stále chybí.Dáváme pět cest a přesouváme se o sektor níže.Vašek překvapuje,vytahuje z batohu studenou konzervu a se slovy "Mám hlad tak se najím"se dal do jídla.Dali jsme ještě dvě nám už známé a oblíbené cesty a zbalili se.
Sjeli jsme do Naga pro vodu a benzín.Obsluha v tuto dobu jako vždy nikde, takže pokoušíme osud u automatu.Bohužel nám sežral 10 000 lir a nedal ani kapku benzínu.Zkoušíme tedy druhou čerpačku,zase automat,podařilo se však, sice až po konzultaci s místní babičkou,ale naše felicie má zase co žrát. Odjíždíme na naše místečko k spánku.Dávám velice svěží koupel,nohy i ruce mi mrznou.Na večeři jsem si chtěl uvařit těstoviny,ale nějak jsem neodhadl čtyři deci vody a dal tam skoro litr,docela chutná nudlová polévka.Postavili jsme stany a hajdy do hajan.
# DEN TŘETÍ #
Pondělí 30.4 2001
Vstávám celkem brzy ovšem s prvními kroky ze stanu na mne dopadají první kapky deště,naštěstí je to jen malá přeháňka.Obloha však zůstává zatažená. Po snídani se rozhodujeme co dál,zda jít lézt nebo si dát volno.Trochu se to roztrhlo,rozhodujeme se jít lézt.Málem jsme nezaparkovali.Parkoviště u statku je plné do mrtě.Rozlézáme se tam kde jsme včera skončili,ovšem hned v první cestě sedím,jako obvykle ve stejném místě jako minule. /závazek do budoucna-vylést LILII/Spravuji si chuť vedle a vpohodě dolézám.Lidí jako much čekáme na cesty,volíme ESODO je však obsazeno tak vedle COHELET,ten je však o "+" těžší.Míša dává s odsedy,já jak by smet. Míša na druhém v pohodě,musím zabojovat,přece mě nepřeleze.Dávám TR a mám spokojenou dušičku.Scházíme do nižšího sektoru a doděláváme se na dvou 6a. Jedeme pro vodu a opět na náš flek.Po večeři Míša usíná v minutě,Zdeněk jen poznamenává že tak strhanou ji na skále ještě neviděl.Shodujeme se na tom že už má na to roky.
Zde bohužel končí zápisy psané na místě a pokračují vzpomínky. /Jednou bych se chtěl dožít toho že vše zdokumentuji na místě,asi si koupím diktafon./